Hazine ve Maliye Bakanlığı kamudaki tüm ödemelerin ve öteki mali süreçlerin elektronik ortama taşınmasına ait açıklama yaptı. Yapılan açıklamada şu sözlere yer verildi:
2017 yılından itibaren geliştirmeye başlanan Bütünleşik Kamu Mali İdaresi Bilişim Sistemi kapsamında; elektronik harcama talimatı onay dokümanı, elektronik ödeme buyruğu dokümanı, elektronik fatura, elektronik teminat mektubu, elektronik işçi bildirim dokümanı üzere e-belgeler ile memleketler arası standartlarda e-belge oluşturulmuş olup öteki tüm evrakların e-belgeye dönüştürülmesi çalışmalarına süratle devam edilmektedir.
Bu kapsamda, harcama idare sistemi, muhasebe idare sistemi, taşınır kayıt ve idare sistemi, kamu işçisi harcama idare sistemi, elektronik tahsilat uygulaması üzere bilişim sistemlerini devreye alan Bakanlığımız, artık de kamuda kağıt doküman dolanımını ortadan kaldırmaktadır.
Bu sayede evrakların elektronik ortama taşınması, elektronik imzalı olarak büsbütün elektronik ortamda sistemler ve kurumlar ortasında dolaşması ve yeniden büsbütün elektronik ortamda Sayıştay’ın kontrolüne sunulması sağlanmaktadır.
Söz konusu uygulama ile kamu mali idaresinde süreçlerin hızlandırılması, kağıt kullanımının büsbütün kaldırılması, evrakların harcama üniteleri ile muhasebe üniteleri ortasında fiziki sirkülasyonuna son verilerek posta ve kargo masraflarında tasarrufa gidilmesi, arşivleme sorunu çözülerek dijital arşivlemeye geçilmesi ve işçi istihdamında verimlilik artışı, kontrolün aktifliğinin artırılması ve elektronik kontrolün yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.
Mevcut uygulamayla birlikte ödeme buyruğu için kullanılan yıllık yaklaşık 6 milyon adet ve kanıtlayıcı doküman olarak kullanılan yıllık yaklaşık 50 milyon adet kağıttan tasarruf yapılması beklenmektedir.